Siden marts 2020 har Kemp & Lauritzen hjulpet alle regionerne med at opføre test- og vaccinationscentre i hele landet.
Gennem en integreret facility management-aftale (IFM-aftale) varetager Kemp & Lauritzen en totalleverance bestående af levering og opstilling af telte og skurbyer – hvilket blandt andet omfatter:
Som Vibeke Elliot Krog-Meyer, afdelingschef for Kundecentret, fortæller:
"Det er en stor opgave at holde kontakten og koordinere med både de udførende afdelinger og vores underleverandører. Dét har Kundecentret gjort i samarbejde med vores dygtige medarbejdere i Kemp & Lauritzen, sådan så vi har sørget for, at borgerne har kunnet komme og få deres vaccinestik samt deres test."
Se med i filmen herover, hvor du både kommer med til opførelsen af containerbygninger på et testcenter og et smut forbi Kundecentret på Esbjerg Havn.
Med en landsdækkende serviceaftale på ventilation, el, køl og brandsikring, kan IKEA trygt drive deres varehuse med fokus på en god kundeoplevelse. Vi sørger for al teknikken, og får selv det mest komplekse til at se let ud. Med en serviceaftale hos os skal de kun ringe til ét nummer, uanset hvor i landet de skal bruge os.
Vi sørger for teknikken, og får selv det meste komplekse til at se let ud.
Vi mødte vores sikringstekniker Mikael Kristensen i IKEA i Aarhus. Se filmen og hør mere om hvordan vi hjælper IKEA.
Vi hjælper Q8 med vvs, ventilation og køl på deres servicestationer i hele Danmark. Hos Q8 er man fx underlagt levnedsmiddelkontroller og myndighedskontroller med hensyn til temperatur i alle deres kølemontre og kølesteder. Det hjælper vi dem med, og vi hjælper dem også i forbindelse med udkald, så vi kan rykke hurtigt ud og løse problemerne med det samme. Med en serviceaftale hos os skal de kun ringe til ét nummer, uanset hvor i landet de skal bruge os.
Når Q8 har problemer på deres forskellige fagområder, ringer de til vores kundecenter, som overtager sagen. Så skal de ikke skal tænke mere på det.
Vores serviceleder Lars Bjerring, har taget os med ud til en af de store Q8 motorvejsstationer, som vi hos Kemp & Lauritzen er med til at drifte. Se og hør mere om hvordan i videoen ovenfor.
God service skal være hurtig og kompetent. Derfor vælger flere og flere at samle deres tekniske service hos Kemp & Lauritzen. Det gælder også Arbejdernes Landsbank, der blot behøver at ringe til ét nummer for at få den nødvendige tekniske assistance inden for alle de tekniske fag - overalt i landet. Kemp & Lauritzen reagerer på opkaldet inden for 20 sekunder, og sender den nærmeste kvalificerede medarbejder ud for at løse opgaven.
Kemp & Lauritzens online serviceplatform er et smidigt kommunikationsværktøj, som er hjertet og omdrejningspunktet i virksomhedens servicekoncept. I systemet er hver opgave unik, og alt logges, så man nemt får det nødvendige overblik over hændelserne.
Systemet øger kundernes effektivitet og sikrer en langt bedre udnyttelse af deres ressourcer.
”Tidligere havde vi tusindvis af papirer og mapper på hver enkelt ejendom, men nu er alle dokumenter, serviceaftaler og rapporter samlet online”, fortæller Henriette Birkedal Hansen, ejendomsadministrator i Arbejdernes Landsbank. ”Det er rart, at alle har adgang til de samme informationer - især hvis en af de andre i teamet skal overtage en opgave eller følge op på en sag, når man er syg eller på ferie. Og at det er det samme firma - med én kontaktperson - der klarer alle opgaver over hele landet, styrker også kommunikationen og letter vores arbejde. Vi slipper for den sædvanlige ventetid og lange forklaringer over telefonen. Når det giver mening at tale sammen, er der er en super god kemi med vores kontaktpersoner i Kemp & Lauritzen”.
Periodisk service af el, VVS, ventilation mv. styres naturligvis automatisk, mens ad hoc opgaver kan bestilles online.
”Det er dejligt nemt at gå online og lægge en akut opgave ind. Oplæringstiden for betjening af systemet er minimal, og det er jo en kæmpe fordel, hvis der af og til skal en afløser på”, forklarer Henriette Birkedal Hansen. ”Og der bliver straks taget hånd om sagen, hvad vi selvfølgelig er meget tilfredse med, så ingen skal sidde og svede eller fryse i flere dage, hvis et klimaanlæg svigter”.
Post Danmark har kun én kontaktindgang til en bred pallette af tekniske kompetencer. Kemp & Lauritzen er hovedleverandør af service og vedligehold inden for VVS, køling og ventilation på alle de byggetekniske installationer i Post Danmarks ejendomme i hele Danmark.
Post Danmark Facility Management, som blev etableret i 1995, ejer omkring 124 ejendomme og hertil kommer omkring 67 lejemål. Samlet set betyder det, at Kemp & Lauritzen har ansvaret for service og vedligehold på mere end 550.000 m² fordelt over hele Danmark – alene postcentret i København er på ca. 100.000 m².
Henrik Seeman, Projektleder i Post Danmark, er ansvarlig for, at Kemp & Lauritzen lever op til aftalens bestemmelser i forbindelse med serviceringen af postens ejendomme, og han er godt tilfreds med samarbejdet:
”Set fra vores side er det unikke ved Kemp & Lauritzen den stærke, samlede pakke – kombinationen af landsdækkende service, stor faglig bredde og bedste pris. Vi skal blot ringe til ét nummer, så sørger deres kundecenter for resten. Det er dejligt at slippe for al bøvlet med koordinering. Vi laver en indkøbsordre – og det er det”.
Kemp & Lauritzen klarer ofte opgaver for Post Danmark, som ligger uden for Kemp & Lauritzens kernekompetencer. Opgaverne kan være simple, som fx at lukke et åbentstående vindue, men det kan også være opgaver af mere akut karakter som at ordne et sprunget vandrør.
”Vi siger aldrig nej til kunden, også selv om det aktuelle problem ligger uden for kontrakten. Vælter vandet ind i en postterminal, gør vi selvfølgelig, hvad vi kan for at hjælpe”, fortæller Gustav Petersen, som er kundechef i Kemp & Lauritzen.
Hvad enten opgaven er af større eller mindre akut karakter, benytter Post Danmark sig af Kemp & Lauritzens døgnbemandede og landsdækkende vagtordning. Det betyder, at Kemp & Lauritzen skal reagere hurtigt – inden for én time i de større byer og inden for to timer i resten af landet. Kemp & Lauritzens vagtordning er central for Post Danmark:
”Det vigtigste for os er, at vores produktion kører kontinuerligt, og her spiller Kemp & Lauritzens landsdækkende vagtordning en væsentlig rolle. De tager tingene seriøst og løser opgaverne på stedet. Det kører helt efter bogen”, fortæller Lars Mortensen, som er maskinmester på Københavns Postcenter.
Vagtordningen kan tilbyde døgnvagt 365 dage om året. Alle henvendelser modtages på ét telefonnummer og registreres i et webbaseret IT-system, som kunden kan få adgang til. Kunden og Kemp & Lauritzen kan efterfølgende se rapportering af planlagt service online. Kunden har også mulighed for at få monitoreret sine servicesteder direkte via internetopkobling. Det giver mulighed for at analysere, hvori fejlen består og forsøge at fejlrette, inden der rykkes ud på en opgave.
Hafonn-bygningen i Weidekampsgade i hjertet af København er et high-end kontorkompleks med fokus på kvalitet, godt indeklima og sikkerhed. Der stilles store krav til effektiviteten af den daglige drift – og dermed den tekniske service. Løsningen er en vedligeholdelsesaftale med Kemp & Lauritzen, der med en Partner Serviceaftale dækker samtlige opgaver via et centralt servicecenter.
I en kontorbygning på 25.000 m2 er der mange tekniske opgaver, der skal løses dagligt. Koordination og styring er centrale nøgleord for ejendomsinspektør Poul Dall, der sætter pris på muligheden for at samle det hele i én Partner Serviceaftale:
”Vi sparer rigtig meget tid efter, at vi har indledt samarbejdet med Kemp & Lauritzen. Jeg får løst samtlige opgaver via et telefonnummer til min faste kontaktperson. Kemp & Lauritzen har alle de tekniske kompetencer i huset og arbejder super effektivt på tværs af afdelingerne. Og har en stor forståelse for tingene her i huset og styrer det hele selv, mens jeg let kan følge udviklingen i serviceopgaverne via vores online vedligeholdelsessystem og evt. tilføje en ny observation eller kommentar til en ordre, der skal udføres næste tirsdag”.
For Poul Dall har det også stor betydning, at han altid ved, hvad der foregår i huset – og at han ikke skal spilde tid på at skabe overblik over udviklingen i opgaverne: ”Teknikerne henvender sig altid direkte til mig, før de går i gang med arbejdet. På den måde undgår vi rigtig mange misforståelser. Og da det er folk, der ved præcis, hvad de skal gøre, kører det uhyre sikkert og effektivt på den måde. Efter aftale får jeg desuden en faktura kort efter udførelsen af jobbet, så der aldrig er tvivl om, hvad der er lavet og hvorfor. Det giver en dejlig ro i maven, når jeg ved, at alt kører efter bogen”.
Hvis et samarbejde skal udvikle sig, er det sjældent nok blot at følge aftalerne – det kræver også engagement og nytænkning. Kvaliteter, som Poul Dall gerne krediterer Kemp & Lauritzen medarbejderne for:
”De er rigtig gode til at tage ansvar og pege på mulige forbedringer. Lige nu er det energioptimering, vi kigger på. Gennem deres servicearbejde har de fundet en del områder, hvor vi kan spare penge ved at reducere energiforbruget. Kemp & Lauritzens specialister har en rigtig god indsigt i tingene, og jeg har fået en solid rådgivning og alle målinger, beregninger og forslag samlet i en rapport, så det hele er lige til at gå til. Og da tallene ser meget lovende ud, regner jeg med, at energioptimering er noget af det næste, vi sætter i værk”.